Smiley face

Urus Harta Pusaka PERCUMA. Benarkah?


"Pengurusan harta pusaka & hibah secara PERCUMA KEPADA WARIS"

Jika kita lihat hari ini, statistik menunjukkan RM66.6 Bilion harta terbeku yang mana antara punca ia terjadi adalah disebabkan KOS PENGURUSAN YANG TINGGI dikenakan kepada waris untuk memastikan ianya dapat diwarisi dengan sempurna.

Perlukah kita sebagai PEMILIK HARTA meletakkan beban ini kepada waris? Kesibukan kita mencari kemewahan dunia, mengumpul harta benda tetapi akhirnya ia mendatangkan mudarat kepada waris. Tidakkah anda perlu ada RASA BERSALAH ke atas semua ini?

Adalah menjadi TANGGUNGJAWAB pemilik harta untuk memastikan ianya dapat diwariskan dengan sempurna kepada waris yang ditinggalkan. Harta benda yang dimiliki akan dipersoalkan di dalam kubur. Jika ia mendatangkan mudarat, bagaimana keadaan kita di alam sana? Oleh itu, PEMILIK HARTA perlu bijak merancang sebelum terlambat. Keluarkan sedikit KOS untuk memastikan ia bermanfaat.

Kenapa perlu KOS? Bukankah ianya PERCUMA??

Jelas dikatakan bahawa PENGURUSAN ADALAH PERCUMA KEPADA WARIS. Kaedah ini adalah salah satu jalan alternatif untuk mengelakkan waris terbeban sehingga boleh menyebabkan HARTA PUSAKA yang anda tinggalkan menjadi TERBEKU.

Untuk apa KOS ini dikenakan kepada PEMILIK HARTA?
■ Proses pengurusan yang perlu dilalui sama ada di Pejabat Pusaka Kecil, Mahkamah Syariah atau Mahkamah Tinggi
■ Proses pengesahan dokumentasi oleh pihak yang terlibat
■ KOS sampingan yang dikenakan oleh pihak ketiga (Cth: Kerajaan) - tertakhluk kepada nilai maksima tanggungan.
■ KOS Peguam ke atas dokumentasi yang dicabar oleh waris lain.
■ Proses carian maklumat termasuk kos asas (tol, minyak dsb)

Perlukah PEMILIK HARTA MEMBAYAR kesemua kos ini? Jawapannya TIDAK PERLU sebaliknya anda cuma perlu membayar KADAR MINIMUM yang sangat BERPATUTAN. Lebih 40 ribu orang yang telah mengambil kaedah ini. MENGAPA TIDAK ANDA??

Perlukah KAMI untuk TIDAK MENGENAKAN KOS untuk memastikan hal urusan anda mengikut seperti yang anda inginkan? Fikirkan....

Untuk sebarang pertanyaan berkenaan Harta Pusaka, Penulisan Wasiat, Dokumentasi Hibah, Faraidh dan sebagainya, boleh hubungi 0133577539. Consultancy adalah PERCUMA

Bro. azizie
Perunding Harta & Pusaka
0133577539
Share on Google Plus

About azizie

Penulis berpengalaman luas dalam pengurusan dan perancangan harta pusaka Islam. Pernah mengikuti Kursus Pengajian Syariah Sepanjang Hayat anjuran Fakulti Pengajian Syariah, UKM. Kini sedang menuntut Pengajian Fiqh Mawarith di UIAM.

0 comments :

Post a Comment