Smiley face

Kenapa perlu memilih Wasiyyah Shoppe?

Kenapa dan mengapa?


Petikan tulisan Penasihat Wasiyyah Shoppe Sdn Bhd
"Pertama kerana hanya Wasiyyah Shoppe sahaja yang boleh memberikan perkhidmatan proses tuntutan harta pusaka PERCUMA untuk waris.Jika mereka pergi ke syarikat amanah atau firma guaman, confirm mereka kena bayar. Tapi di Wasiyyah Shoppe perkhidmatan yang sama diberikan PERCUMA"
"Kedua kerana hanya Wasiyyah Shoppe sahaja yang akan datang bertemu waris di rumah pada bila-bila masa sama ada hujung minggu atau cuti umum untuk bertemu waris dan menasihatkan mereka tentang proses harta pusaka. Jika waris berurusan dengan syarikat amanah atau firma guaman, waris beramai-ramai kena datang ke pejabat mereka pada waktu bekerja hari bekerja sahaja. Hendak ke pegawai syarikat amanah / firma guaman datang ke rumah waris hari Sabtu pukul 9 malam ? Hanya Wasiyyah Shoppe sahaja yang memberikan perkhidmatan peribadi sebaik ini"
"Ketiga kerana Wasiyyah Shoppe telahpun mendapat banyak perintah penghakiman dari Mahkamah Syariah, Pejabat Pesaka Kecil dan Mahkamah Tinggi Sivil dari seluruh Malaysia yang membuktikan perkhidmatan kami berkesan dari segi undang-undang dan kebanyakan kes kami selesaikan di dalam tempoh purata antara 6 hingga 8 bulan sahaja"
Untuk sebarang pertanyaan berkenaan Harta Pusaka, Penulisan Wasiat, Dokumentasi Hibah, Faraidh dan sebagainya, boleh hubungi 0133577539. Consultancy adalah PERCUMA
Share on Google Plus

About azizie

Penulis berpengalaman luas dalam pengurusan dan perancangan harta pusaka Islam. Pernah mengikuti Kursus Pengajian Syariah Sepanjang Hayat anjuran Fakulti Pengajian Syariah, UKM. Kini sedang menuntut Pengajian Fiqh Mawarith di UIAM.

5 comments :

  1. Salam, statement tuan kat atas tu misleading yakni salah. "Wasiyyah Shoppe sahaja yang akan datang bertemu waris di rumah pada bila-bila masa...". Terdapat beberapa syarikat amanah lain yang memberi khidmat nasihat sebegini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum. Ya, saya bukan kenalan Encik diatas, tetapi saya bercakap sebagai seorang pelanggan dimana salah seorang ahli keluarga saya mengambil wasiat dari satu syarikat amanah. Dan perkhidmatan nasihat mereka juga percuma serta mereka juga menjalankan perkhidmatan pada bila-bila masa mengikut masa yang pelanggan mahu.
      Mohon encik betulkan kenyataan diatas bagi mengelakkan salah faham. Meperjuangkan ilmu pusaka ini saya rasa 1 ibadah, sebarkan maklumat yang betul kepada orang ramai..

      Delete
  2. Assalam Tuan/Puan
    Boleh tolong email @ post kan
    1. Harga dan proses nya
    2. Dan lain-lain harga yg berkaitan sebelum dan selapas kamatian
    M/p 01111273903
    Terma kasih
    Roslee Ibrahim

    ReplyDelete
  3. betul la percuma, tetapi bayaran untuk buat wasiat sudah merangkumi bayaran urus pusaka..
    jangan bongkak tuan..banyak lagi agen dr syarikat amanah lain yang bergerak ke rumah client even hujung minggu dan 10mlm.dah salah info ni..buat org keliru..

    ReplyDelete
  4. Proses tuntutan pusaka secara percuma? Too good to be true....

    ReplyDelete